Kärring

3kommentarer

Idag har man fan inte gjort mycket. Lagat mat åt ungarna ,poppat popcorn, fixat film åt ungar och i bästa mån av förmåga göra dem nöjda med denna regniga å tråkiga dag.
Annars har jag bara suttit framför datorn och lyssnat på musik hela kvällen. Konstaterade för ett tag sedan att jag håller på att förvandlas till kärring då jag köpte Hemmets Journal igår och ögnade igenom den med onormalt (för min ålder ) intresse av sådana saker som olika virkningsmönster, till olika sorters växter. Så nu har jag fått för mig att gå en sticknings eller virknings kurs... samt att genast innförskaffa mig hjortronssalt för att kunna baka drömmar...
droppen var när jag spenderade ca tio minuter i fönstret för att kika mellan gardinerna på polisbilen som stod parkerad på gården... min nyfikenhet tog helt överhanden och jag kunde inte slita mig därifrån tills det slutligen gick upp för mig att jag är en nyfiken kärringdjävul... då avlägsnade jag mig därifrån med en gnagande oro om att jag nog börjar bli gammal trots allt.

Igår  (tror de var igår.. har ingen koll på dagarna längre) så Hälsade jag på Elinore och Liam lite på morgon kvisten. Liam har blivit en äkta 3 åring med allt vad det inebär! en riktig liten busunge med glimten i ögat. Det var riktigt mysigt att hälsa på lite. Efter nån timme åkte vi och plockade upp Anna för att sedan bege oss till centrum där Sofie och Tilia väntade på oss. Det blev lite fika och mycket snack och en massa gullande med den nya lilla bebisen! otroligt gullig unge får jag ju säga, de är allt bra goa när de är så där små.
Senare på eftermiddagen fick jag besök av grannen medans jag stod och lagade mat och bakade muffins (måste ju tillägga det då jag va så himla duktig). Sen kom Elinor och Liam , så jag fick träffa dem igen vilket var jätte roligt och uppskattat! slutligen dök Anna ,Jonas och Tompas upp. Så ja, det var fullt liv hemma kan man säga! det hör ju verkligen inte till vanligheterna... märkligt det där... när det väl är någon som hälsar på mig så tycks alla komma på en gång. Annars är det tyst som igraven här ialf när det gälla vuxna.

Nu ska jag väl lyssna på bokband tills jag somnar...
Hoppas du: Linda, har en jätte rolig kväll!

3 kommentarer

Anonym

10 Aug 2008 16:54

Ha ha ha du är så bar på att uttrycka dig eda.. kärring varning på hög nivå måste jag nog hävda ha ha ha!



Snart är det fest.. om typ 4 veckor.. gud va jag längtar och hoppas alla kommer.. då ska vi röja fett!

Love/

Anna

linda

12 Aug 2008 18:36

va rolig du är

ska försöka komma på 25-års-festen. kram

Madde.

12 Aug 2008 22:59

Det är fan märkligt det där, kan sitta själv i flera veckor sen på en och samma dag ska alla man känner komma. Utan förvarning såklart. Det är inget som uppskattas när man ligger på soffan i fetkläder och smäller i sig en stor burk popcorn på rekordtid ;)

Kommentera

Publiceras ej