känna

2kommentarer

Jag har börjat på pds igen.hanterar inte smärtan och ensamheten längre. Har haft det jobbigt med allt för länge igen och dom har lovat att hjälpa mig. Är ju folkskygg mer eller mindre jämt så det var jobbigt att gå in dit de två första dagarna. Visste inte vart jag skulle ta vägen och fick ångest. Idag var det lättare. Man slutar bry sig om alla andra. Jag ska gå dit varje dag i veckan från kl 9 till 3. Har haft jobbiga men givande samtal med en tjej som jobbar där. Fysiskt vet ju alla om hur jag mår mer eller mindre men den psykiska biten är jag tyst om. Därför är det jobbigt att ta upp dom grejerna med någon så intensivt. Men det måste ju göras om man ska kunna fungera någorlunda normalt igen och att  kunna få hjälp att bearbeta alla mörka tankar.  Där inne behöver jag inte låtsas. Behöver inte förklara mig eller oroa mig över att belasta någon med mina bekymmer. Uppskattar framför allt hjälpen med att ta tag i saker som jag i vanliga fall har väldigt svårt med. Ska få ett möte med hemvården för att komma överens om hur mycket mer hjälp jag ska ha. Jag vill inte!! Men jag har inget val. Hemmet förfaller igen och jag med det.
 
Igår sov Anna över och vi gick upp tidigt idag och åt frukost tillsamans, trevligt! Blir på bättre humör när hon är här.
NU har hon åkt hem igen. Barnen ska sova här idag. Jag saknar dom hela tiden. Men jag har varit så lätt irriterad det sista så jag inte vet vart jag ska ta vägen knappt. Plötsliga aggressionsattacker tar över mig och förvandlar mig till ett monster. Har inget tålamod alls. 
 
Har handlat lite på rusta och på secondhand. Fixat upp en julstjärna i barnens rum och nån tomte. Ny adventsljusstake i köket och lite annan julgrejs. Mysigt till julen tycker jag, skönt att släcka ner och bara ha ljus och julstjärnorna tända..
 
 
Har fått blommor en gång i veckan...  Retro duk från secondhand 20kr.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer

Anonym

03 Dec 2012 13:57

OMG ÄLSKAR den sista bilden och de andra åxå men därskilt den sista..den är ju heeelt MAGISK Ida/Anna

Anonym

03 Dec 2012 13:58

Det är jätte bra att du går dit..får den sociala biten igen och få prata av dig med någon är åxå viktigt...det här är verkligen positivt äben om det är kanske är jobbigt i början. Älskar dig

Kommentera

Publiceras ej