Akne el Roscea

2kommentarer

Ja har ju inte följt upp med hur det har gått för mig sedan jag startade oljemetoden och pulvret osv. Min sundare livstil i det stora hela har fått mig att bli piggare och må bättre bara jag kombinerar det med kondition. Min mage har fungerat skrämmande bra pga smothies på morgnarna och uppehåll med morfinen.
Dessvärre så har jag ju pendlat väldigt det sista och har haft väldigt ont och då blir det mer morfin och mindre konditionsträning helt enkelt av den anledningen att det suger musten ur mig att försöka hålla mig uppe överhuvudtaget när de dagarna kommer. Har märkt att jag har börjat få mer utslag tillbaka om jag har stressat upp mig eller mått extra dåligt. Väldigt viktigt med djupandningen och avslapningsövningar.
 
Utslagen har minskat varje dag när jag använt oljemetoden och lugnat huden synbart. Jag har ändå fått tillbaka dom igen ungefär två gånger men bara en gång där det blev så mycket som jag hade innan jag startade med detta. Det bryter ut men går över snabbare nu! Använder jag metoden på kvällen och har fått en finnjävel dan innan så försvinner den nästan helt efter två dar. Behöver för det mesta inte använda några andra produkter i ansiktet numera. Känns otroligt skönt att inte hänga över handfatet och försöka tvaga bort sminket och göra rent porerna för att efter mycket möda konstatera att man fortfarande är skitig i ansiktet när man torkar med vit tvättlapp. Nu är jag jävligt ren. Sen använder jag nästan bara tikie sminket som också hjälper till att hålla ansiktet fräscht.
 
Men jag skulle verkligen vilja få ett fint ansikte igen, allt är inte helt borta och jag har ju ärr kvar. Mycket bättre, ja!
Men hoppas fortfarande att det ska gå över helt så man kan gå med vinden i håret, sträcka på sig och le istället för att hålla håret tätt kring ansiktet och spänna sig som en fjäder.
 
I starten av o.m behandlingen
(med smink !)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter ca två månader med oljemetoden! Här är jag nästan helt fri från utslag och är nöjd för första gången på hela sommaren med att ha upsatt hår.
 
 Igår
 
också väldigt skönt att färga håret tillbaka till mörkt !
 
 
 

relax,relax,relax !!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer

Anonym

26 Aug 2013 18:00

GUD vad fin du är..och VILKEN jävla skillnad på hyn.
Jag MÅSTE få tummen ur och börja med det jag åxå./Anna

ibadete

21 Jan 2014 18:46

Hej. Jag vill börja med att säga att du är vacker och härligt att oljemetoden fungerar för dig.
Jag använder själv den sen några månader tillbaka och med den har min hy när den är bra blivit bättre än den varit förr, men har sådana perioder när jag får den här sjukt orena hyn vid käken och halsen. Jag tvättar mig varje dag grundligt och undrar ibland om jag tvättar ansiktet för grundligt så det blir en motsatt effekt, jag använder även vinäger som ansiktsvatten sen är det gurkmeja och honung vid mask och ibland på finnar, tror jag överanstränger min hy eller om det beror på kylan som är nu, kan vara så. jag vet inte vad jag ska göra för om jag inte tvättar mig så blir jag mer oren tror jag. jag undrar väl om du har några råd till mig. jag ber om ursäkt för det långa jag skrivit men mår fan psykiskt dåligt.. mvh ibadete

Svar: Hej :) Tack så mycket! Jag tror inte det är bra att tvätta ansiktet för mycket det kan få motsatt effekt i bland. Däremot misstänker jag att dina problem runt käkarna och halsen är hormonella problem och dem är svåra att rätta till med rengöring! Försök och kolla vad du äter! Jag har försökt att börja med "rensningar" Mycket grönsaker, advokado, lax och böner,linser osv och mängder med frukter som kiwi,banan och bär! Sedan är andningen extremt viktig! Gör avkopplingsövningar och andningsövningar och drick mycket vatten så kanske det kan hjälpa dig! Kramar/ Ida
Ida

Kommentera

Publiceras ej