snabb uppdatering

0kommentarer

Ja. Har hänt en del på ett par dar som vanligt. Hade överansträngt mig och varit på stan och burit påsar som jag absolut inte får göra, sen har jag börjat gå massor varje dag. Ischias och ryggskottssymtom som följd så kan inte röra mig ordentligt. Missade de viktiga nervsmärtemedicinerna så har haft utsättningssymtom och smärta i höger sidan och sammtidigt fick jag värk, min "vanliga" värk från matstrupen från och till hela dagen. När jag kom hem efter att vi suttit och ätit på pizzerian så föll jag i hop på golvet i hallen. Fruktansvärt ont och helvetisk värk från matstrupen, kändes konstigt efter jag försökte äta, åkte inte ner som det ska. Kändes mer som om matstrupen var så utvidgad att den skulle sprängas och det var det jag blev rädd för. Kunde inte svälja ner vattnet och spydde upp saliven. Förmodligen ännu svårare att svälja när jag hade så ont och spände mig hela tiden. Får ju panik till slut. Visste inte vem som skulle kunna hjälpa mig när jag inte kunde röra mig. Låg i hopkrupen efter att ha tagit mig till sängen i ett kroniskt spänt tillstånd. Inga mediciuner verkade hjälpa utan gjorde bara skiten i strupen värrre.
Fick inte tag på nån så det blev 112. De kom med ambulans och hämtade mig. Fick i alla fall mer smärtlindring och började må bättre inne på sjukhuset. Kunde och vågade inte äta nåt efter det förutom yougurth på kvällen. Sen blev det som vanligt igen. Haft värk från och tills sen dess men det känns som den jag får när det har blidats sår i matstrupen. Blir ju som ett magsår. Hade det varit in till skövde jag hade åkt och min läkare varit där hade det blivit akut röntgen och blodprov. Suck. Blir faktiskt rädd och lite orolig att nästa gång nåt sånt här händer kommer det kanske vara det jag fruktar mest och dom har inte en aning om vad de ska göra. Bara glad att det verkar ha varit ofarligt denna gång. Det var inte meningen att skrämmas! Älskar er!

Kommentera

Publiceras ej