sol och tandtroll

1kommentarer

 
Betala räkningar är alltid lika upplyftande men det kunde vara värre... Jävligt less på att vara sjuk dock, vill ha ett jobb och vara en normal människa som klarar av vanliga normala saker. Jobba extra och få mer pengar när det behövs osv. Frustrerande när saker som är självklara för andra är svårare för mig. Allt tar sån tid. Och man blir så nedstämd när all träning man har gjort försvinner så snabbt när man har sämre perioder. Men det är jag van vid. Så har det varit sedan typ 16 år tillbaka.
 
Igår var en härlig dag! Jag har längtat efter en kall öl i solen på uteserveringen vid campingen länge! Och igår var perfekt. Ölen gjorde det dessutom betydligt lättare att få i mig maten! 
 
 
 
 
 
 
Idag har vi varit hos tandläkaren med Erik-Vilhelm och lagat ett hål. Han ska laga ett till i augusti. Som förälder så skäms jag enormt mycket över detta. Jag är väldigt noga med munskölj,tandtråd och inget fusk med borstningen. Grejen är att han har ätit mycket grejer som är skadliga för tänderna,druckigt saft i tid och otid tex, är ganska säker på att det är en stor bov i dramat som jag INTE är skyldig till. Barnen får vatten av mig om de är törstiga och så har det alltid varit. Men Stefan har skärpt till sig med nu som tur är, Fick nog en tankeställare när vi fick reda på dessa stora hål.
 
För övrigt så var Erik skit duktig hos tandläkaren, gjorde inte ett ljud och andades lungt och fint och hade inte ont. Mammas stora kille <3
 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Linda

30 May 2013 13:02

Jäkla sjukdomselände, försvinn! "Normal" i ordets rätta bemärkelse vet jag dock aldrig om du kan bli, med vår familjs gener MOHAHA.

Kommentera

Publiceras ej