Friday

1kommentarer

Fredags kväll och jag är ensam med barnen. Vi ser på tv och har käkat lite glass och choklad som jag fick av min älskade lilla Tim! Han hade varit i affären och köpt toffiefi och chokladhjärtan till mig! Passade mig utmärkt eftersom det var precis det jag var sugen på. Har svårt att äta nu igen så har inte fått i mig riktig mat på ett tag tror jag har gått ner ca3 kilo. Har ju haft problem med vikten ett tag efter operationen (Lung) Även fast jag inte har ätit mycket utan snarare välldigt lite så har jag ökat i vikt och haft svårt att gå ner. Vet inte om det är sköldskörteln som spökar. Har problem med hormonerna i kropen. Nu har jag i vilket fall som helst uppenbarligen börjat gå ner när jag inte kan äta vanligt och hoppas verkligen inte att jag blir som jag var innan lungoperationen. Då var min normala vikt 48-49 och gick ner till 44 kilo vid ett tillfälle när jag inte hade vidgats med ballong sprängningen på länge. Nu vet jag inte vad jag väger då jag har gått ner men jag vägde 57-58 sist jag stod på en våg och har som högst efter lungop. vägt nästan 62 kilo! Det är mycket mer än jag är van vid! Pendlade mest från 47kg till högst 50kg under alla år fram till Förra årets operation. Min trivsel och önske vikt nu är 54kilo, då är jag normal, känner mig smal men inte sjuktsmal och har rumpa och lite bröst kvar. :P
 
Operationen på måndag är uppskjuten eftersom jag har varit förkyld. Så nu blir det den 19 istället. Drygt. Hade varit skönt att få det överstökat! Så irriterande bara! Jag hade ju kunnat komma till sjukhuset dagen innan som jag har gjort andra gånger på inskrivningsbesök. Man måste gå på dessa besök en vecka innan op. För att tala med sköterska,läkare och narkosläkaren. och få reda på vad som händer under operationsdagen. Löjligt därför att jag var där och opererade mig för 3 månader sen och jag har opererats var fjärde vecka i flera år. Jag vet väl för fan hur det går till?!! Men varje gång jag försöker säga det så krånglar dom. Måste nog ta ett snack till med Dr Johansson.
 
Nu ska jag och barnen se klart på Dum och ännu Dummare ;) Trevlig kväll på alla....
 

1 kommentarer

Elinor

02 Nov 2012 23:03

Finner inga ord om skitsjukdomen, men önskar så innerligt att du kunde få må bättre.. Tycker om dig massor och jag finns här. <3

Kommentera

Publiceras ej