Svennehora /blattejävel

11kommentarer

Ytterst märkligt att alla så kallade program och så kallade talkshows som handlar om "rasism"
uteslutande tycks handla om vitas rasism gentemot andra etniciteter...

Ni som känner mig vet om att jag har haft endel starka åsikter som kan uppfattas som rasistiska, men även jag har vuxit upp och mognat. Jag har vissa åsikter kvar men dom kan jag hålla för mig själv för det mesta.

Tycker verkligen att rasism är ett ganska stort problem... överhuvudtaget! Men om man nu ska ta upp debatten på allvar (i sverige) då ska det väl inte bara handla om svenskars rasism gentemot invandrare utan även omvänt!? Det känns som att ordet rasist betyder vitas hat mot invandrare trots att det är precis lika rasistiskt i alla läger!

11 kommentarer

Anonym

22 Oct 2008 12:47

det bästa du skrivit på länge;)

håller helt med mao!

Madeleine.

22 Oct 2008 16:16

Jaa men jag håller verkligen med! Jag lämnade in en uppgift om just rasism till våran kurs människan socialt och kulturellt. Då tog jag upp just att rasism är fan så mycket mer utbrett än man kan tro och att omvänd rasism är lika stort problem även om media inte lägger lika mycket uppmärksamhet på det.

Eda

22 Oct 2008 17:03

Herregud... nu hade jag skrivit rasism på engelska "rasicm" ett pinsamt fel som jag nu har rättat till ;)

Thomas

22 Oct 2008 17:03

Vi kan ju börja med att sluta kvotera in en massa pack i vårat 'svenska' samhälle så kanske vi slipper etniska grupperingar av dessa drägg. En av anledningar till att 'vi' gör det är att dom inte ska vara så ensamma. -stackarna! För då blir dom utsatta för denna hårda rasism som finns i samhället ?!? Så vad är skillnaden?

Massinvandringen har hållit på i över 20år -det är för sent!

Det är bara alla slutar försöka samla dessa jävla blattepoäng!



Emma

22 Oct 2008 18:57

Första steget i att försöka utrota rasismen är kanske att sluta kalla andra människor för pack, drägg och blatte.

Emilie

23 Oct 2008 00:48

Håller med Emma!!!!!

Anonym

23 Oct 2008 14:05

Eller svennehora!?

Det är dock inte speciellt märkligt om människor blir rasistiska när man blandar så mycket olika etniciteter, religioner osv. Till slut stör sig alla på varandra av olika anledningar. Det blir bara en jävla massa gnäll och smutskastnig på varandra. Alla kan nog hålla med om att invandringen för länge sedan har gått över styr. Problemen har alltid funnits där men blir bara värre ju mer invandring som sker. Kanske bäst att försöka lösa problemen för alla i vårt land innan man tar in fler människor som liksom vi kommer att få lida för "allas" irritation, hat och rasism...

Anna Auf Rubenstein

23 Oct 2008 14:31

Håller med om att det är försent.. man måste ju ständigt tassa på tå numera för att inte råka nämna något som vissa vänder om till rasistiskt.. man får knappt sjunga national sången längre utan att bli kallad för rasist.. eller att dom känner sig kränkta.. jäkligt sorgligt måste jag säga.



Det är mer vanligt numera att en svensk blir kallad "svennefitta" en det är för invandre att bli kallad blatte.. ialla fall högt.. för svenskarna måste som sagt passa sig numera från att omedelbart bli stämplad.. medans endel invandrare inte behöver eller har samma respekt/rädsla inför det eftersom att ingen direkt vågat ta upp ämnet.. pgr av att fokus enbart ligger på svenskarnas "såkallade" rasism mot invandrarna.



Det är helt enkelt helt ok att kalla svenskar för glåpord.. men inte tvärtom..



Svenskarna är jävligt fega som inte kan stå upp mer för vad som är rätt och fel i vårt samhälle.



Vad oerhört skönt det skulle vara om alla bara kunde lära sig att respektera varandra.. så kanske kanske vi kunde slippa dessa onödigheter!!



Over and out!

Anna Auf Rubenstein

23 Oct 2008 14:40

Konstigt förresten att man börjar ogilla endel av dom när vi erbjuder dom att komma hit o bo.. och dom tackar en genom att våldta svenska kvinnor,skita totalt i våra seder och vara alllmännt respektlösa överlag..



Skulle vi inte ha någon annanstans att ta vägen och fick komma till deras land, så skulle man väl vara evigt tacksam och skulle vi missbruka deras gästvänlighet på samma sätt.. jaa då skulle det nog inte vara så kul för oss..



hmmm.. detta går ju och diskutera om hur länge som helst..

Emma

23 Oct 2008 19:38

varför är det HELT SJÄLVKLART att rasism uppstår så fort religion och etnicitet blandas? Om man har den inställningen så är det väl förstås självklart att det barkar åt helvete.



En stor del av min egen skoltid har jag gått i skolor med elever från världens alla hörn, och tvärtom att det har varit konflikter, det är ju från andra människor man lär sig saker, får höra hur andra tänker, lär sig att acceptera och även tycka om att alla människor är OLIKA (tack och lov!) det är genom möten med andra sorts människor som man lär sig respektera andra människor.



RESPECT, sa Bobban

Anonym

25 Oct 2008 11:02

Jag tänker inte skämmas över att jag tycker det är invandrare som överrepresenterar våldtäckter tex.

Därför blir man negativt innställd när de pratar om att ta in mer invandrare till sverige med okända bakgrunder. Man vill väl veta vad det är för människor som släpps in i vårt land (i massor) där våra barn ska ha en trygg och lugn uppväxt. Visst begås det massor med grova brott och våldäkter av svenskar men det är ju just det, vi vill väl inte medvetet ha in kriminella människor i vårt land!? när vi har nog med våra egna!(nej, jag menar inte att alla invandrare är brottslingar men vet att det är många!) Precis som alla andra länder. Vi måste göra nåt åt ALLA som bor här nu! Ta tag i problemen först, inte ta in mer invandrare...

Kommentera

Publiceras ej