Jaha!

5kommentarer

Jonas ringde tidigare i dag och var på väg in till akuten... Trodde att han höll få att få hjärtinfarkt eller liknande.
Det var tydligen Nåt med Lungan. kollapsad eller nåt misstänker jag. De har sugit ut luft ur lungan med en slang och väntar på att röntga. Nu ligger han på ett rum full med morfin. Anna har inte hört av sig på hela dagen men Elin( Jonas syster) Har ringt några gånger. Nu är Anna på väg hem till mig igen. Stefan skjutsar henne då han har tagit körkort idag! Så det har varit bra saker som hänt idag också. Thomas har åkt hem och det känns tråkigt men skönt på samma gång. Det blir lite för mycket folk här när Syrran bor här och allt. Inte så mycket privatliv för mig och Thomas om man säger så! Hoppas bara man har råd att åka och hälsa på honom snart... Det var ett jäkla tag sedan man var i Hedemora nu.
Nu är jag livrädd att min lunga ska kollapsa då jag har ett fel i den... Paranoian tar över! mycket lungrelaterade problem nu föresten... Jag har en tumör eller cysta i min högra lunga. Läkaren sa att det såg ut som en godartat tumör men att vi måste göra en massa undersökningar och prover. Får väl se vad som händer. Är inte så orolig men känner inte för att åka runt och göra en massa undersökningar igen. Tycker det räcker med dom jag gör i vanliga fall. Ska in på operation snart också så man kan tycka att det kan räcka.
Ja,ja nu kom Anna hem. Stackars lilla Jonas! Han ligger ensam på sitt rum nu! Jag ska skjutsa Anna till sjukhuset imorgon så får vi se om jag får hälsa på sjuklingen! Nu ska jag ge kvällsmat åt ungarna och sen bara ta det lugnt...

5 kommentarer

Madeleine.

01 Oct 2009 22:08

Min kusin Robin är bara 18 år och hans lunga har kollapsat två gånger på bara en månad. Läkarna sa att om man är lång och smal finns det en risk att det blir så för när lungan vidgar sig så kan det komma åt typ revbenen som gör att det blir nå knas. Robin åkte in igen idag och då hade den kollapsat igen, fick dränera och dona. Hur läskigt som helst när det är så unga människor dessutom!

Hoppas Jonas kryar på sig!

Kramar

Louise

01 Oct 2009 22:12

Usch det var inte roligt att höra! :/ Hoppas det inte är allvarligt! Ungarna får väl ta och leka någon dag? Så får vi fika å tjöta :) Hälsa krya på dig till vår X granne!!

Linda

02 Oct 2009 08:46

Så sjukt. Igår åkte min kompis Jannica in på akuten för hon hade så ont i hjärttrakten. Det visade sig att det troligtvis var en infektion i ena lungväggen. Vad är det här för ny okänd epidemi??



Tur på ett sätt att du hänger hos doktorn så mycket så att de upptäckte den där knasgrejen på din lunga. Så att du kan få bort den så snabbt som möjligt, även om den är av godartad karaktär är det ju inget man vill ha där.



Kram & Love från Linda

Eda

02 Oct 2009 08:48

börjar misstänka att det är den där jävla svininfluensan ändå...

Anna

03 Oct 2009 11:27

Jag älskar dig!!!! Faan va endel människor är konstiga by the way..läs mina tankar Ida..så vet du vad jag menar!

Kommentera

Publiceras ej