Kss Och födelsedagsbarn.

3kommentarer

Var på Kss igår för samtal med Leif, läkaren som opererar mig för Akalasin. Jonas hade tagit ledigt och följde med som stöd. Skönt att ha med sig nån! Samtalet var ganska givande, fick svar på frågor som jag har funderat på ett tag. Frågade även om risken för matstrupcancer som är högre för oss med akalasi, men han trodde inte att det var nåt att oroa sig över han hade aldrig varit med om att nån hade fått det, och han har ju behandlat många.
Fick även höra att jag ALDRIG kommer att bli frisk. Jag får leva med värk och problem från matstrupen och magen resten av mitt liv. Ju mer han opererar ju mer ärrigt blir det i matstrupen och risken för att den spricker blir större. Han var noga med att poängtera riskerna med operationerna jag gör. Att det kan spricka i matstrupen till slut och då är det ett kritiskt tillstånd där man kan stryka med som han så fint la fram det. Men jag har ju gjort detta ett bra tag så är inte så oroad över det! Han sa att till slut kommer operationerna inte längre ge nån effekt, och matstrupen blir helt förlamad. Jag glömde at fråga om jag då, kommer att få leva med sond resten av livet. Vet inte vad jag ska känna efter detta besök.
Till lite roligare nyheter under dagen. Efter läkarbesöket åkte vi in till centrum i skövde och letade presenter till Jenny! Jonas fick en t-shirt och en shorta. Ni får se vad Jenny fick, sätter in bilder. Hon fick även kökshandukar, likadana som jag har med cupcakes på, I love Åhlens!!!! Jenny har ett nyårslöfte som innebär att hon inte får äta fika på ett år! Herregud, det skulle jag aldrig klara! Hon var söt och bakade muffins till oss. Det vart ett snabbbesök, för hon skulle iväg, men vi han och tjöta lite och dricka kaffe :)

3 kommentarer

Linda

19 Apr 2012 14:52

usch, hemskt att höra om akalasin, det är rätt tuffa besked... men ovisshet brukar vara värst, så det kanske är någon slags lättnad i att veta?



massa fina bilder på bloggen!

Anna

19 Apr 2012 15:09

Älskar dig/er Fina bilder

Anna

19 Apr 2012 15:11

Får försöka tänka positivt ändå och försöka leva i nuet..finns inget annat att göra.

Kommentera

Publiceras ej