Onsdag

1kommentarer

Att banta var kanske inte världens bästa ide när man samtidigt har kraftiga biverkningar från två olika (Psyk) mediciner! Kraftig pmds som inte har försvunnit ännu. Och ingen respekt eller förståelse från vissa som borde hjälpa istället för stjälpa. Jag har suttit och bölat i en timme nu och kastat sönder en jätte fin "Indiska" flaska som jag älskar för att jag blev okontrollerbart arg förut. Otäckt när man blir så provocerad att man förvandlas till en annan människa. En ond människa som jag inte känner igen alls. Jag har nåt bristningsgränsen kan jag säga...
Har haft en bra start på dagen, då Ellen kom och hämtade mig tidigt i morses så vi kunde åka och kika på invigningen av köpcentret här i Lidköping! Det var inte världens lättaste att ta sig fram kan jag säga! Knök fullt över allt, och Rusta kom vi knappt ut ifrån trots att vi inte handlade nåt. Lilla Tigra var med ochså och det var inte så lätt med barnvagn när det blir sån turbulens överallt. Vi kikade inne på Team sportia och Claes Ohlson sen gav vi upp och gick till den nya hamburgerstället Frasses burgare. Svindyrt! När vi nästan var klara där så hörde vi en duns och bakom mig lite längre bak så låg det en gubbe raklång på golvet som hade snubblat eller nåt liknande enligt vittnena som stod runt honom. Jag sprang dit så fort jag såg stackaren och frågade ju genast vad som hände hur han mår och hur det går för honm osv, medan de andra reetardsen på stället bara stod och blega! Jag blir så matt!?! Jag var alltså tvungen att ryta i på dem som stod tafatt och kollade på honom att försöka hjälpa honom upp och inte bara stå där! Skrämmande hur likgiltiga människor är. Nu gick det ju tydligen bra men han skämdes ju och ville gå direkt på toa, stackars man! Jag plockade upp mobilen som han tappat i fallet och gav honom den och försäkrade mig en en gång om att han var okej. JA! Jag tycker att jag gjorde en bra insats. Bajs åt alla andra och skäms! Det kunde ha varit en hjärtatck eller vad som helst, man kan aldrig veta och det är livs viktigt att handla snabbt i sådana fall, blir så arg när människor inte verkar bry sig! Nu orkar jag inte skriva mer. Lägger in lite kort från dagen.

1 kommentarer

Anna

26 Apr 2012 09:26

Ja herregaad....vad är det för fel på dagens samhälle? Bra att du är som du är Ida:) Det kan ju handla om en stroke eller vad som helst. Härliga bilder:) Särskilt den på dig när du blickar upp mot himmlen:)

Kommentera

Publiceras ej