Ps. tvång part 2

1kommentarer

Nåt jag glömde att tillägga i föregående inlägg, var att jag bara ville förklara mig hur jag funkar när jag inte mår tipp topp. Sedan jag och Jonas inte längre umgås. Så har jag isolerat mig igen, som jag gjort allt sedan det tog slut med Stefan. Det har dock blivit värre med tiden. Jag får svår ångest om jag hör någon i trappen och blir paranoid och kan stå i dörren och kika så det inte är nån till mig. Får fruktansvärd ångest om det knackar på dörren. Samma sak när det ringer. Jag orkar inte prata med någon annan än i bland Anna som tvingar sig på. Men det går bättre att tala med henne om det ringer, inte ofta jag INTE svarar när hon ringer. Jag är ful och äcklig och orkar knappt ta en dusch. Orkar inte med mig själv ens. Jag får ångest om jag gå¨r någonstans själv. Vill inte gå utanför dörren. Drar ner persienerna och sitter hemma tills det är dax att ha barnen igen. Då skärper jag mig. Och får jag umgås med Anna och hennes familj så mår jag till och med bra.
 
Men detta att inte kunna göra något själv, utan att må fruktansvärt dåligt och bli spänd som en pilbåge så fort man ska gå in någonstans där det finns människor börjar bli för jobbigt. Tar numera lugnande innan jag ska nånstans. Det hjälper i alla fall lite med att sänka trycket. Har inte orkat spekulera så mycket i vad det är som händer när jag är sån här, eller vad jag tänker som triggar i gång ångesten. Men är ganska säker på att största anledningen är att jag bryr mig för mycket igen.. Känner mig ful, känner att alla dömer mig så fort de ser mig, att jag är fet, kort, finnig, konstig ! TYror att jag är något för att jag är uppsnofsad och sminkad, osv. Suck..................
 
Lämnar detta lite nu och skärper till mig då Anna och Hilja är på väg. Då slipper jag va ensam när hemvården kommer. Trevlig helg !
 

1 kommentarer

Anonym

05 Apr 2013 16:43

känner igen mig så väl. att hata andra för att man tror dom ser ner på en.. i 10 år eller så. sen gick det över.. nu bryr jag mig inte längre. tror det kan ha med att man kommer ut i arbetslivet och blir behandlad som en riktig människa och få känna sig viktig. respekten för andra är det si å så med fortfarande.. men ju mer man är med totala främlingar ju mer social kompetens får man.

jag vet att du är oerhört omtyckt, för jag tycker mycket om dig :), och jag hoppas dessa skittankar försvinner.

sug å svälg trelig helg
Snorky Hellbzz.

Kommentera

Publiceras ej