ruinerad

4kommentarer

 
Allt är slut här hemma och vill inte va beroende av nån så vi fick vackert gå till affären. Väl utanför fick jag panik då det var massor av folk överallt så det var bara att vandra tillbaka. Ångrade oss igen och gick till läckögrillen så barnen fick äta mos och köttbullar i alla fall. På väg hem tänkte jag ta affären ändå, men det började ös regna och åska. Sprang hem i stället dyblöta och kalla. Det var lite kul ändå ;) Slutade med att alla tre slängde sig i ett varmt och gött bad med alla actiongubbarna och en nyfiken katt på badkarskanten.
Har haft det mysigt med barnen. Nu ska vi äta pizza så nu är vi ruinerade då men det får de fan vara värt.
 
Hatar att vara så beroende av andra för vissa saker, som handling tex. Vill inte be Jonas om hjälp mer då det inte är hans jobb och inte Stefan för vi är ovänner,typ. Ja och det är heller inte hans jobb. Anna bor i Götene och Louise har sin egen familj att ta hand om.
Önskar att jag var frisk och kunde ta hand om mig själv och mina barn.
 

4 kommentarer

Anonym

10 Aug 2013 17:40

Det finns andra som kan hjälpa till än Stefan och Jonas. Vet att det är svårt för dig att be om hjälp men ibland får man bara göra det. Du kan be Louise att gå till affären,du kan be Sofie,du kan be Malin K.
Jag är övertygad om att det INTE skulle vara till besvär,för människor gillar att hjälpa till,det gör att de känner sig snälla o osjälviska..och det vill väl alla att folk ska tycka att man är..med vissa undantag då.

Linda

12 Aug 2013 10:00

Jag håller med ovanstående kommentar! Våga be andra om stöd. Prova att göra det redan den här veckan, det låter som du behöver öva dig på det, och berätta för andra att det är svårt för dig att fråga om hjälp. Du är såklart en snäll person som inte vill vara till besvär för andra, men det är en myt att ensam är stark och att man ska fixa allt själv. Vi behöver varandras hjälp! Speciellt alla ensamstående föräldrar.

Louise

12 Aug 2013 14:56

Alla behöver hjälp någon gång, många ser det som en svaghet att be om hjälp. Men att våga be om hjälp är bevis på styrka tycker jag, ensam är inte stark. Jag finns här om det är något, det vet du :) Vänner hjälper varandra och ställer upp för varandra :)


Kram på dig snyggjävel!

Torgel Snorkel Subliongo Tattrlmdo

13 Aug 2013 02:04

jag då? bor förvisso jäkla långt bort.. men skull inte ha nå emot att hjälpa.

Kommentera

Publiceras ej