Mindfulness och djupandning, det här är mitt nya liv

2kommentarer

Jag har inte skriit nåt om mitt hälsosamma liv det sista. Jag har kört detox kurer i några veckor och mår fanstastiskt mycket bättre när jag gjort det ordentligt en tid. Nu har det varit mycket slarv med tanke på semestern till Åland och så vidare. Men fortsätter med mina smothies och passerade grönsaker. Dricker massor vatten på en dag. Ljummet vatten !
På morgonen startar jag med att dricka ett glas ljummet vatten med lite citron i. Sedan äter jag inget fören en timme senare. Under denna timme så  rör jag på mig och försöker lite med yogan. Vill man dessutom rensa levern så tar man i lite kallpressad olivolja och citron,eller lime.
 
Sen gör jag en smothie av kiwi och adokvado lite citronsaft och en apelsin samt lite ljummet vatten så det blir större mängd att dricka. Och jag har inga onyttigheter i så vatten duger utmärkt.
 
 
Ibland tar jag i en halv banan och krossade linfrön,samt lite solrostjärnor. Det blir nyttigare men är inte lika gott !
 
När jag lyxar till det så tar jag frysta hallon och blåbär och mixar med kiwi och apelsin saft och det är riktigt gott! Kan även ha i en halv advokado.
 
 
 
finns ju mängder av drycker man kan göra! Känner sig så pigg efteråt och orkar mycket mer på dagen än vad jag brukar. Annars i matväg blir det mycket soppor som jag både gör själv bestående av grönskaer tex eller som idag då jag åt skaldjurssoppa med lax i som jag stekte till. Sallader med oliver äkta feta ost, körsbärstomater, advokado osv ! Har köpt en jätte god salladskrydda i stället för onyttiga dressingar. Ringlar på lite olivolja nu när jag äntligen har det, nyttigt,gott ! ENKELT. Bojkottar bröd just nu. Har annars ätit väldigt lite bröd. Hittade ett billigt på willys som var bakat med surdeg och linfrön, solros osv. Det var jätte gott att göra varma mackor i ugn av dom faktiskt. behöver inte ha det där ljusa rostbrödet längre.De godaste mackorna är med vitlöks färskost på lite röd paprika,champinjoner och rökt skinka. Nu blev jag ju sugen på det för faan! Skit oxå. Jäjä.
 
Har problem med hyn fortfarande så det måste fixas med det ena och det andra nu. Försöker göra avslappningsövningar, djupandas och tänka positivt. Fyller sinnet med lugn och mediterar.
Farmor är säker på att det är hudsjukdomen roscea jag har fått. Men jag vet inte. Det kan ju vara nåt vanligt hormonuellt eller helt vanliga finnar. Men det ser inte ut som akne. Blir inte klok på detta och måste boka tid med läkaren. 
Från och med imorgon så ska jag sätta in foton på före och efter bilder på mitt hemska nylle. Känner mig hoppfull på min sunda livstil och den nya metoden jag har startat i går.
 
http://www.theoilcleansingmethod.com/  Här kan man hitta allt om denna metod som jag redan har startat. Kändes underbart att lägga sig med ett mjukt ansikte och vaknade upp med ett fint´lugn i ansiktet.
 
Behöver bara göra djuprengöringen på kvällarna. Men det är ganska skönt, då sätter jag bara i gång ett bad så att det blir lite ånga i badrummet,då går det snabbare att öppna porerna.
 
Vågar i nuläget inte använda några av mina produkter efter att Louise har hjälpt mig att ta reda på hur mycket skit det är i allt. Jag har gjort en ordentlig upplyftning i sminklådan och använder bara mineral sminket tikie nu! 
Har till och med bytt ut alla tvättmedel och sköljmedel till allergi fria,osv,osv. Här skall kureras.
 
 
 
 
 
 
Blev biten av en pissmyra jävel häromdan när jag så lugnt och fridfullt låg och solade mig lite vid villa-badet. Tog cykeln dit, lånade av Stefan. Ett enormt stort steg och jag var rastlös men klarade nog av att ligga (lite gömd bland kottar och barr) I 30min.
 
 
 
 
Helt Jävla otroligt men sant så vågade jag mig på att faktiskt använda min gamla klänning i går och helt utan tröja över, hör och häpna! Fina foton va? Jag står och tar ett djupt andetag så att inte allt fett ska välla över på alla håll och kanter.Ska mycket till för att få fram ett foto man kan va någorlunda nljd med. Eftersom jag har hatat mig själv så mycket på sistone så tvångs lägger jag ut lite foton. Fötterna till trots...
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer

Long Johnsson

24 Jul 2013 21:38

aa med den dieten så kommer du ha myror I brallan.. hahahahahah FATTARU?! MYROR I BRALLAN HAHAHAHAHAHAH

du är ett riktigt snyggo du smida! :)

Louise

24 Jul 2013 21:58

Har jag skrämt upp dig ordentligt med mitt tjat om rena produkter hehehehe? Får hoppas du blir hjälpt med att byta hudvårdsprodukter som jag blivit! Är faan inte kul att inte vilja se sig i spegeln!I've been there!! Håller med föregående skrivare, SNYGGO!!! Kraaam! :)

Kommentera

Publiceras ej