bättre

1kommentarer

Mår så mycket bättre just nu! Har varit sjuk sedan förra tisdagen. Började på kvällen med att ha ont i halsen sen mådde jag skit på onsdags morgonen och blev tvungen att spy. Sen blev det bara värre och värre varje dag som gick. Kunde inte svälja saliven ens för hela halsen var så svullen och sårig.Spydde upp allt jag fick ner. Fick inte i mig vatten eller nåt så fick åka in till sjukan och kolla upp det och kom hem med antibiotika och morfin. Fick i mig medicinerna tillslut och lite vatten så jag har klarat mig och mår mycket bättre idag. Halsen blev bra nästan på en gång med antibiotikan men lungan är dålig. Känns förmodligen värre pga nervsmärtan i lungsäcken. Läkaren sa att det tar lite längre tid för mig att bli bra men det är ju inget nytt och jag är ju aldrig helt bra så det blir aldrig nån större skillnad efteråt. Läkaren sa att jag inte ska sluta med morfinen så länge jag har min nervskada. Risken om jag slutar är att jag får mer ont och blir mer deprimerad igen. Äter dessutom så låga doser att det inte gör något. Kändes ganska bra att få höra honom säga det eftesom det är så många som oroar sig över att jag fortfarande äter det.
 
Idag ska jag vila och ta det lugnt så jag inte blir dålig igen. Har fortfarande svårt att röra mig för lederna gör så ont och det myofasciella spökar. Så länge inte matstrupen börjar göra så ont i gen så är jag glad.
 
 
 

1 kommentarer

Linda

22 Jan 2014 13:11

Usch stackars dig!! Krya på dig!

Kommentera

Publiceras ej