Tänk om

1kommentarer

 
 
Ibland fantiserar jag om hur det skulle kännas att vara frisk. Kan inte riktigt föreställa mig det eftersom det var så länge sen. Tänk om man blev frisk,utan kronisk värk utan akalasi med alla följdsjukdomar och psykiska besvär.
 
Vara frisk. Gnälla om en förkylning som är jobbig, en värkande nacke eller lite huvudvärk. Ont i magen, normalt ont i magen skulle vara nåt. Tar vilka våndor som helst bara jag var frisk med normala värkproblem.
 
Slippa att göra över hundra operationer och mer därtill, slippa tänka på min framtid som sjuk och sjukare.
Ovissheten om hur illa det kommer att bli. Ha normala problem som normala friska människor.
Tänk om jag var frisk, vad bra jag skulle må. Tänk om jag va frisk, vad bra mina barn skulle må.
Snart mår jag lite bättre och lite är bättre än inget.
 

1 kommentarer

Anna Ester

09 Jan 2016 11:07

ÖNSKAR att du vore det..Älskar dig!

Kommentera

Publiceras ej